Israel takker paven for uttalelse om jødene

Israel takker pave Benedikt XVI for å ha slått fast at det jødiske folk ikke har skyld i korsfestelsen av Jesus Kristus.

I ei bok som utkommer senere denne måneden, skriver pave Benedikt at det ikke er «det jødiske folk som helhet» som er skyld i korsfestelsen av Jesus Kristus, men «aristokratiet i tempelet» og «folkemengden» som i sin tid krevde Barabbas frigitt og Jesus drept.

Boka er annet bind i pavens biografi om Kristus, og utdrag fra boka er allerede blitt publisert av Vatikanets avis L'Osservatore Romano.

Paven får nå ros fra Israels statsminister Benjamin Netanyahu.

– Jeg berømmer deg for i din nye bok sterkt å ha avvist de falske anklagene som i mange århundrer har vært et grunnlag for hat mot det jødiske folk, sier han i en pressemelding.

Her er saken.

Altså... Vi skal prøve å forklare noe (så forstokka som denne logikken er, så er det kanskje ikke så rart at den er vanskelig å forstå):

Ifølge Bibelen får de som tror på Yeshua (heretter kalt "de kristne") frelse og nåde og redning og sikkert enda mer, FORDI Yeshua døde, eller rettere sagt ble drept. Dersom han ikke hadde blitt drept, hadde ikke de kristne fått redning fra evig pine. Det var visstnok den eneste løsninga Gud klarte å finne på for å "frelse menneskene" (å ta livet av en som var helt uskyldig i saken. Ikke så rart logikken er litt vanskelig å tak i.)
Så, kjære kristne: At jødene - enten folket eller sjefene - tok livet av Jesus, var både initiert og iscenesatt av Gud, det var planlagt slik FORDI du skulle reddes. Du skal faktisk TAKKE jødene for å ha tatt livet av Yeshua, ikke hate dem; DE REDDET DEG!! Er det så vanskelig å begripe?
Og så klarer en del lettere forvirra statsledere å hevde at "religion er løsninga, ikke problemet"?!?!

 

Siste nytt i Politikk

Mener KRLE bereder grunnen for svindlere

Lars Gule vil ha religionsundervisningen ut av skolen. Kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen (H) mener slik undervisning bør være selvsagt.

Kaktus til JErna!

Kaktus til JErna!

Da har leder Morten Guldberg overlevert kaktus til stasministerens kontor!

 

Nei takk, Erna!

Kjære Erna, jeg liker deg egentlig veldig godt. Men nå har du bomma.

Kaktus, denne gang fysisk

Kaktus, denne gang fysisk

Soleklar kandidat

 
Den katolske kirke rir igjen

Den katolske kirke rir igjen

Den katolske kirke legger til rette for for at overgrep mot barn skal kunne utføres og skjules ved at den krever at katolske prester skal leve i sølibat, samt at overgrep ikke skal meldes direkte til politiet, men til Vatikanet. Nå er det kommet avsløringer om at flere katolske menigheter i USA skal...

Den skjulte makten i FN

Den skjulte makten i FN

Konservative, religiøse allianser påvirker FNs agenda i langt større grad enn det vi kanskje er klar over. Særlig når det gjelder likestilling og familiepolitikk

 
AnnonseAnnonse
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!